Onderlinge contacten - kennis - inspiratie.

Programma informatie

5-daagse Business Course: Modern Export Management.
“Nieuwe (digitale) ontwikkelingen bij internationaal zakendoen”.

 

Locatie Van der Valk Exclusief Apeldoorn: 8 maart; 22 maart; 5 april; 26 april; 10 mei

Locatie Van der Valk Exclusief Tilburg: 10 mei; 24 mei; 7 juni; 21 juni; 28 juni

Locatie Van der Valk Exclusief Houten: 27 september; 4 oktober; 18 oktober; 1 november; 28 november;

Business course bloktijden zijn van 9.30 – 12.30* 13.30- 16.30* > borrel tot 17.30
*) incl. breaks van 15 min.

 

Dag 1 – Strategie: Update internationale business modellen.

Training & presentatie door Berenschot:
Edwin Lambregts, senior managing consultant
Marlon Drent, consultant

Inhoud:
Internationaal zakendoen vraagt om lef, doorzettingsvermogen en creativiteit. In deze module gaan we in op nieuwe internationale groeistrategieën, met handzame modellen, inspirerende voorbeelden van grote en kleinere Nederlandse bedrijven én praktische handvatten die u meteen kunt toepassen in uw eigen situatie. In een dynamische en interactieve werksessie gaan we met elkaar aan de slag om antwoorden te vinden op vragen als: wat betekent internationaal zakendoen voor de strategie van mijn bedrijf, werkt mijn bedrijfsmodel ook in het buitenland, hoe maak ik een goede risico-afweging en hoe kies ik mijn (lokale) partners verstandig?

Dag 2 – Distributie: E-Commerce bedrijven in een internationale context

Training & presentatie door SYcommerce:
Jerry van Leeuwen, Digitaal strategisch adviseur;
Docent Vrije Universiteit E-business & Online commerce

Inhoud:
E-commerce bedrijven in een internationale context is online ondernemen in vaak complexe disruptive distributie situaties. Hierin hebben de partners niet altijd dezelfde middelen en kennis. Hoe kun je als internationale ondernemer pro-actief zijn naar je exportpartners met behulp van E-Commerce. Waardoor vergroot je als organisatie jouw toegevoegde waarde. Het bespreken en bepalen van concrete stappen om het online ondernemen op een hoger plan te trekken is een belangrijk doel van deze sessie.

Dag 3 – Marketing: Gestructureerde aanpak voor een lokale marktentree

Training & presentatie door:
Marketing innovation consultant- Happen Group.
Martin Schiere – Senior Manager Growth Strategies (Glocalities International onderdeel Motivaction).

Inhoud:
Hoe kun je je huidige product portfolio, merk- of product positionering aanpassen aan lokale markt- en cultuurverschillen. Inzage in hoe je simpel en effectief marktonderzoek kan inzetten en gebruik kunt maken van big data o.b.v. doelgroep voorkeuren. Hoe je daardoor een goed marktinzicht kunt krijgen en hoe je vervolgens verbeteringen kunt vertalen naar een onderscheidende en werkbare markproposities. Een en ander geïllustreerd met (eigen) voorbeelden;

Dag 4 – Organisatie:  Export management update

Ochtend: Inleiding Export Compliance 2020: wat is nieuw en wat gaat zeker veranderen.

Training & presentatie door:
Esmerillon Trade Compliance Consultancy;
Ron van der Gaarden Export Control Compliance Specialist & Geopolitical Risk

Inhoud:
Update nalevingsprogramma voor export van strategische producten (dual use) & technologie, herkomst betalingsverkeer, cyber security alsmede update van het handelsakkoorden en sanctiebeleid voor export. Hoe dient u als exportmanagement hiermee om te gaan?

Middag:
Blockchain voor exportorganisatie

Training & presentatie door:
Weconet Blockchain Technologies – Paul Bessems CEO

Inhoud:
Steeds meer exportbedrijven worden databedrijven. Ook  exportmanagers zijn informatiewerkers en zijn dagelijks veel tijd kwijt met het beantwoorden van e-mails, marktinformatie en het bijhouden van lokale documenten en databanken (bijvoorbeeld in Excel). Het opvragen van informatie uit andere databanken om zo tot een gedeelde werkelijkheid te komen kost tijd en geld. Export met behulp van blockchain organiseren helpt om deze werkwijze efficiënter te maken.

Dag 5 – Business case:  Interactieve presentaties

Begeleiding en moderator: Dagvoorzitter Martin Schiere – Senior manager Export Strategies

Inhoud:
Deelnemers worden deze dag in de gelegenheid gesteld om zijn/haar eigen business case te presenteren, eventueel inhakend op de behandelde onderwerpen van de business course.  Een ieder heeft een half uur (incl. Q&A) om op basis van eigen presentatie, feed back door en discussie met de overige deelnemers nieuwe insights te krijgen, die bruikbaar zijn in de eigen exportpraktijk.

 

Investering: € 2.975,-  (ex btw) p.p.  / Deelnemers van leden ExportConnect: € 2.650,-   Aanmelden business course